החברה העירונית לביטחון החלה לאכוף בכל הכוח את "חוק האלכוהול"

החמרה באכיפת מכירת אלכוהול בשעות הלילה

מאת:מיקי אלון
בעקבות ההחמרה באכיפת מכירת אלכוהול בשעות הלילה-החלה החברה העירונית לביטחון לאכוף בכל הכוח .כבר בשבוע שעבר ניתן דו"ח על סך 9000 ₪ לבעל פיצוצייה ברמת אליהו. בחודש האחרון נכנסו לתוקף הצווים עליהם חתומים שרי הפנים והמשפטים, המחמירים את אכיפת ממכר משקאות משכרים בין השעות 23:00 ועד 06:00 בבוקר. לפי הצווים החדשים, הקנס על מכירת אלכוהול בשעות הללו הינו 9000 ₪.
החברה לביטחון וסדר ציבורי החלה באכיפה מחמירה כנגד בעלי עסקים שימכרו אלכוהול בשעות האסורות. כבר בשבוע שעבר, קיבל בעל פיצוצייה משכונת רמת אליהו, הפתעה לא נעימה-קנס בגובה 9000 ₪, כאשר נצפה על ידי צוות ההתערבות של החברה לביטחון כשהוא מוכר אלכוהול בטווח השעות האסורות.

החברה לביטחון בראשון לציון פועלת כבר חודשים רבים בתחום בעקבות החלטתו של ראש העירייה, שאושרה על ידי מועצת העיר, לאסור מכירת אלכוהול בשעות הלילה, מתוך מטרה לצמצם את תופעות האלימות הנגרמות כתוצאה מהזמינות של האלכוהול בכל זמן ובכל מקום. במסגרת זו סגרה החברה בשנה האחרונה 6 פיצוציות. כעת, משנכנס החוק לתוקפו תוכל החברה להגביר את האכיפה.

בחברה לביטחון מדגישים כי סמכות האכיפה נמצאת בידיהם ובידיה של משטרת ישראל וכי בכוונתם לאכוף את הנושא ביתר שאת. כך מספר לנו מנהל יחידת הסיור בחברה, אשר חן:"אנחנו, שחווינו מדי לילה את ההשפעות השליליות של ממכר אלכוהול בלילות, מברכים על כניסתם של הצווים החדשים לתוקף". בטרם החלה החברה לביטחון לאכוף את ההחמרה באכיפה יידע אגף רישוי עסקים את כל בעלי העסקים בעיר שעוסקים בין היתר גם בממכר אלכוהול, בדבר הצווים החדשים ומשמעותם. מכתב מפורט המסביר את הצווים והשלכות הפרתם חולק לכל בתי העסק הרלוונטיים בעיר.

על פי חוק רישוי עסקים התשכ"ח-1968, איסור מכירת אלכוהול בלילה מהווה תנאי ברישיון העסק. כמו כן, חשוב שיידעו בעלי העסקים כי מי שמפר את החוק דינו מאסר 18 חודשים, על פי סעיף 14 א' לחוק. אי לכך נדרשים בעלי עסקים מסוג קיוסק, מכולת, פיצוציה, סופרמרקטים, חנויות יין וכדומה, לא למכור משקאות משכרים בין השעות 23:00 ועד 06:00 למחרת. הצו אינו חל על בתי-אוכל המוכרים ומגישים משקאות משכרים לצריכה במקום.

חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הביטחון ומ"מ יו"ר החברה לביטחון וסדר ציבורי, עו"ד סורין גנות:"תופעת השכרות והשלכותיה, לרבות אך מבלי לגרוע: עבירות אלימות, וונדליזם ותאונות דרכים, מאיימות על קיום הסדר הציבורי בראשון לציון. הצווים החדשים, המאפשרים לנו אכיפה מחמירה ומרתיעה יותר, יסייעו לנו לשמור על ביטחון התושבים ועל הסדר הציבורי בעיר, אף יותר מבעבר. בהתאם למדיניות ראש העירייה, משקיעה העירייה משאבים רבים בהסברה, במניעה, בטיפול ובחינוך בנוגע לנושא צריכת אלכוהול, בעיקר בקרב בני הנוער, אך במקביל, תפקידה של החברה לביטחון הוא להביא לצמצום תופעה מדאיגה זו והשלכותיה, בעיקר בשעות הלילה ואין לי כל ספק שנביא לשיפור ניכר בנושא".

מנכ"ל החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, מוטי נחמני:"כחלק מהמאמץ לצמצום האלימות בעיר, ידוע כי אחד הגורמים לכך הוא האלכוהול. החברה לביטחון סימנה כמטרה את מפרי החוק לעניין מכירת אלכוהול ובימים אלו קיבלנו סיוע בדמות הגדלת גובה הקנסות באופן משמעותי ומרתיע. אני מאמין שגובה הקנס, יחד עם פיקוח אינטנסיבי, יביא לתוצאות ולשיפור משמעותי בתחום".

תגים: , , , , , , , , , ,

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.