חודש המאבק בסמים ואלכוהול

בראשון לציון ציינו את חודש המאבק בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער במגוון רחב של אירועים, הרצאות ופעילויות.

מאת:מיקי אלון

מנהל הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, דוד בן שושן: " התופעה של עלייה בצריכת האלכוהול אל מול ירידה מתמדת בגיל הצרכנים צריכה להדיר שינה מעיני כל הורה בישראל".

במסגרת מאמצי עיריית ראשון לציון והרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול להיאבק בתופעה ההולכת וגוברת של שימוש בסמים ואלכוהול בקרב צעירים, ובמטרה להגביר את מודעות הציבור לממדי התופעה - על כל הנזקים והסכנות למשתמש ולסביבתו - קיימה הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול מגוון רחב של פעילויות, אירועים והרצאות במהלך חודש דצמבר.

אחד האירועים הבולטים היה אליפות קראטה ארצית, בסימן "כן לספורט ולא לאלימות ולסמים".

התחרויות התקיימו במעמד שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, ראש ארגון הקראטה העולמי שיהאן קנג'י מידורי, מ"מ ראש העירייה ודים קירפיצ'וב, ומנכ"ל העירייה פרנקו גונן.

ילדי ראשון לציון הביאו הרבה כבוד וגאווה לעיר כאשר זכו במדליות, ביניהן גם מדליית זהב בה זכה ודים מדבייב.

ברשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול מציינים, כי הרשות רואה בהורים שותפים עיקריים ומשמעותיים בהתמודדות עם תופעת האלימות והשימוש בסמים ובאלכוהול.

במסגרת הרצון ליצירת מוטיבציה בקרב הורים לשלב ידיים עם הגורמים העירוניים, נפתחה לאחרונה בשכונת קריית גנים סדנה למעורבות קהילתית בהשתתפות כ-20 הורים פעילים, המגלים דאגה, אכפתיות ורצון לפעול ככל יכולתם למען בטחון ילדיהם.

חלק גדול מההורים כבר לוקחים חלק פעיל ב"סיירת הורים", המופעלת ע"י הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול והמשטרה.

בנוסף, הוצג בבית יד לבנים בשיתוף עם מכללת הורים המחזה "עדים של אלכוהול", בבימויו של איקה זוהר, מחזה המהווה מסמך אישי ואינטימי המציג את הסכנות שבשתיית אלכוהול בקרב צעירים.

במהלך כל החודש הוצבו דוכני הסברה ברחבי העיר, בין היתר במדרחוב, בקניון רוטשילד ובקניון הזהב, תחת כותרת "אלכוהול שותה לך את הכבוד".

כמו כן חתמו תושבים על עצומה הקוראת לכולם "לא לסמים אלכוהול ואלימות".
במתחם הבילויים, בימי חמישי ושישי בשעות הלילה, הוצבו דוכנים בהם חולק "צ'אי מסאלה" לבליינים וכן חומרי הסברה תחת הכותרת "אלכוהול שותים באחריות", בדוכנים נרשמה תנועה ערה של קהל הבליינים וכן נערך שיח רחוב בנושא שתיית אלכוהול, בעד ונגד.

מ"מ ראש העיר, ואדים קירפיצ'וב, אומר כי "אנו ניצבים היום מול תופעה רחבת היקף שפוגעת באלו היקרים לנו מכל, בילדינו.

השימוש של בני הנוער בסמים ואלכוהול ותופעת האלימות מסכנים אותנו כחברה. במהלך החודש האחרון הצפנו את הבעיה על פני השטח בעיר, והחזרנו את הדיון להיות רלוונטי מתמיד.

מחובתנו לשמור על ההתמודדות עם התופעה בראש מעיינינו בכל עת. כרשות מקומית, אנו פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי למגר את התופעה ולתת לנוער יד תומכת.

על כולנו, הורים, מחנכים והרשות המקומית, מוטלת האחריות לחנך את הדור הצעיר לקחת את חייו בידיו באופן אחראי ולהחזיר להם את חדוות החיים ויחס אדם לחברו כערך עליון.

אלו ימנעו מהם את ההתדרדרות והרצון למצוא פתרונות מהירים ולא יעילים לבעיותיהם".

ראש הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול, דוד בן שושן, מדגיש כי "אלימות הינה אחת התופעות הקשות איתם מתמודדת החברה הישראלית.

אנו יודעים שיש קשר מובהק בין צריכת אלכוהול לאלימות ולצערי הרב בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של עלייה בצריכת האלכוהול אל מול ירידה מתמדת בגיל הצרכנים. תופעה זו צריכה להדיר שינה מכל הורה בישראל.

אני רואה חשיבות גדולה בפעילות ההסברה והמניעה אשר אנו נוקטים, אך לא די בכך, יש ליצור חלופות לבני נוער, אשר שוהים ברחובות ללא מעש ומכאן ועד לשתיית אלכוהול, צריכת סמים והתנהגות אלימה הדרך קצרה.

הרשות העירונית, בשיתוף גורמי העירייה, פועלת מידי יום למצוא חלופות בתחומי הספורט והתרבות השונים, אשר ירחיקו את הנוער מחוסר מעש וחוסר עניין.

כמו כן אנו מקיימים סדנאות לקהילה בדגש על הורים, להגברת הסמכות ההורית והעמקת המודעות לנושא הסמים והאלכוהול.

אנו מזמינים כל תושב להתנדב במסגרת סיירת הורים הפועלת בעיר בלילות. הסיירת מנסה ליצור דיאלוג ההורים לילדים, ולהרחיקם מדרך הרע".

לתמונה:לחצו כאן !

תגים: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.