דב צור: "תנו לנו כלים לנצח…"

עיריית ראשון לציון כינסה ישיבת מועצה מיוחדת לדיון בנושא האלימות. ראש העירייה, דב צור, קרא לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים:"תנו לנו כלים לנצח את האלימות".

מאת:מיקי אלון

בעקבות מספר אירועי אלימות חריגים בעיר ראשון לציון בשבועות האחרונים, התכנסה מועצת העיר ראשון לציון לישיבה מיוחדת, שלא מן המניין, לדיון בנושא אלימות.

ראש העירייה, דב צור, אמר בפתח הישיבה, כי "האלימות בחברה הישראלית איננה עוד דבר שמתרחש בפינות חשוכות ואפלות, היא מתרחשת בכל הארץ, באור היום, בחצרות בתי הספר ובבתים.

אנחנו לא יכולים לומר שבגלל שהחברה הישראלית היא חברה אלימה, אנחנו מקבלים את המציאות הזאת.

אנחנו חייבים לתושבי ראשון לציון מלחמה כוללת ומאסיבית בנגע הזה, ולא נשאיר את המאבק באלימות רק לגורמים המשטרתיים.

אני מאמין שאין פתרונות קסם ואין קרבות בזק במלחמה באלימות, ואנחנו מתכוננים לתהליך ארוך".

יחד עם זאת, הבהיר ראש העירייה, כי הטיפול בנושא אינו מונח רק על שולחנו, אלא גם על שולחן הממשלה. "אני קורא מכאן, לראש הממשלה ולשר לביטחון פנים, לתת לנו את הכלים שאנו זקוקים להם כדי לנצח את האלימות". צור ביקש לתגבר משמעותית את מספר השוטרים בראשון לציון, "לא ייתכן שתחנת המשטרה של ראשון לציון מטפלת בכ-300 אלף איש בראשון לציון והסביבה, כאשר בתל-אביב מספר התושבים עומד על 390 אלף איש, ושם יש ארבעה מרחבים".

עוד ביקש צור, להעניק לתאגיד העירוני לביטחון וסדר ציבורי עוד סמכויות בתחום מניעת עבריינות רחוב.

צור הדגיש כי הוא לא רוצה להיות הבעלים של משטרה עירונית, וכי זה לא עניינה של העירייה, "מניעת עבריינות ושמירה על הסדר הציבורי, זה בהחלט עניינה של העירייה".

צור הוסיף וביקש לצרף את העיר ראשון לציון לתכנית "עיר ללא אלימות", בקשה שכבר מונחת על שולחנו של השר לביטחון פנים.

צור הוסיף, כי "אנו בעיריית ראשון לציון רואים באלימות בעיה חברתית כוללת. אנחנו מתכוונים להילחם באלימות בכל האמצעים העומדים לרשותנו, ולתקוף את הסוגיה מכל הכיוונים: מצד אחד נגלה אפס סובלנות לאלימות, לגורמים אלימים ולגורמים שמפריעים לסדר הציבורי בעיר.

מצד שני, ניצור אלטרנטיבה לבני נוער, נציע תמיכה והדרכה מגורמי הרווחה והחינוך, נבנה מרכזי נוער, ספורט ותרבות, נצא לשכונות וניזום פעילויות.

העירייה תגבש בשבועות הקרובים תכנית כוללת ומקיפה למאבק באלימות, ותחל להפעילה כבר בשנת התקציב 2010. ב-11 בנובמבר צפויה להתקיים ישיבת מועצה נוספת, שבמסגרתה תובא התכנית הכוללת לצמצום האלימות לאישור המועצה.

לדיון הוזמנה הגברת גילי חן, אמו של אורי חן ז"ל, שנרצח לפני כחודש. חן דיברה על חשיבות החינוך נגד אלימות במערכת החינוך, ואף הציעה להירתם לכל תכנית ולהופיע בפני בני נוער, כמי שחוותה על בשרה את תוצאות האלימות ואיבדה את היקר לה מכל.

בדיון השתתפו עוד ראשי מינהלי החינוך והרווחה בעירייה, מנכ"ל החברה לביטחון ולסדר ציבורי, מוטי נחמני, מנכ"ל החברה העירונית, אלי פולק, הרשות העירונית למלחמה בסמים ובאלכוהול, מפקד מרחב השפלה, תת-ניצב שמעון בן-הרוש, מפקד תחנת משטרת ראשון לציון, סגן ניצב אלון אריה, יו"ר ועד ההורים העירוני, מר אבי לוזמן, מדריכי נוער וכן נציגי בני הנוער בעיר.

לתמונת ראש העיר: לחצו כאן !

תגים: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.